Finiš kampanje

Pošto je ostalo još samo 6 dana kampanje, možemo konstatovati da smo ušli u finiš. Po tabloidima se to ne vidi. Drugi dan za redom 5 naših tabloida zaobilazi kampanju na naslovnim stranama u korist vesti iz crne hronike. Opet nam neko poručuje da gledamo negde drugde jer bi nas obraćanje pažnje na kampanju možda moglo odvratiti od smisla celih izbora – da se ujedinimo.

Za sam finiš vlast je ostavila više aduta nego što ima dana, pa je danas u jednom danu moralo da se odigra i hapšenje u okviru akcije “Skener 2” i polaganje kamena temeljca za kulu u Beogradu na vodi. Gradonačelnik Mali je nabrojao poslednje najave ulaganja povodom postavljanja kamena temeljaca na za sada potpuno praznim poljanama (Mei Ta, Ikea, Lidl, Hilton, BgdH2O) i pošto je sabrao sva ulaganja izračunao da je to “stotine miliona evra samo u jednom mesecu”. U stvari je Mali bio poslovično skroman. Ovih, recimo 400 miliona evra najavljeno je kao ulaganje za samo 15-tak dana, praktično za samo 3 dana u kojima su najave izrečene. Ipak se primećuje da je i ova vlast sve skromnija i realnija u obećanjima, od početnih Tominih 100 milijardi evra investicija, preko 3,5 milijarde u Beograd na vodi, danas se najavljuju stotine miliona evra. B92 se uključila u kampanju rečima “najveće ruglo srpske prestonice…” u kojima se odmah mogao prepoznati pečat poznate propagande.

U kampanju su se intenzivnije uključile i opozicione stranke, pa je novi spot objavila i koalicija Čeda, Boris, Čanak. Nisam uspeo sve da čujem pošto sva trojica viču, ali sam primetio da Čanak kaže “Više glasova za nas, manje glasova za njih”. Ali, ko su “oni”? Čini se da nijedan komentator još nije uspeo da ustanovi sa kim će pojedini delovi ove koalicije ići u vladu na kom nivou i ko su “oni” koji bi trebalo da dobiju manje glasova.

Finiš kampanje obeležava i polemika o falsifikovanim potpisima. RIK je najpre utvrdila da su neki pečati falsifikovani, ali sada su nosioci falsifikovanih lista ustvrdili kako su im falsifikati podmetnuti od konkurencije, odnosno, da samo sud može da utvrdi da je nešto falsifikat. Ukratko, na optužbu “Vi ste falisifikatori”, optuženi su odgovorili: “Vi ste falsifikatori!”, tako da smo sad u situaciji 1-1 a šta će do kraja biti saznaćemo kada čujemo presudu suda kroz 4-5 godina, ako u međuvremenu vuk ne pojede magarca i zabavimo se nečim novim.

Imamo još 6 dana i ne znamo šta je još spremljeno na “mapi puta” do “ujedinjenja”.

Nadajmo se samo da će, ako je ova kampanja išla “šumom” koju je odredila trenutna vlast, izbori ići “drumom” u sasvim suprotnom smeru. Meni se bar čini, da je neka atmosfera koja će odrediti ove izbore kreirana sasvim izvan medija i trenutne kampanje.

Da li je moguće da će medijski balon pući već na ovim izborima? I za koga će tada biti Čeda, Boris i Čanak?

(42/48)

foto: Vladimir Tatarević

prethodna kolumna: Utisak drugog četvrtka pred izbore

1 odgovor ka “Finiš kampanje”

  1. Petar Gordic каже:

    Чеда, Чанак и Бота улазе у власт како год да прођу на изборима. Под условом да власт формира Вучић…надам се само да ће излазност бити велика, то ће значајно утицати на резултате

Pristigli komentari


Adsense

Po datumima

април 2016.
П У С Ч П С Н
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
%d bloggers like this: